Titlul proiectului:

Rută integrată completă pentru învățământul dual în regiunea de Vest prin dezvoltarea și operaționalizarea Consorțiului Regional pentru Învățământul Dual Vest Timișoara

Nr.contract de finanțare: 6216/09.11.2022

Titlul proiectului: Rută integrată completă pentru învățământul dual în regiunea de Vest prin dezvoltarea și operaționalizarea Consorțiului Regional pentru Învățământul Dual Vest Timișoara

Numele beneficiarului:
Universitatea Politehnica Timișoara

Parteneri: Universitatea de Vest din Timișoara; , Universitatea de Științele Vieții “Regele Mihai I” din Timișoara; U.A.T. Municipiul Timișoara; Inspectoratul Școlar, șapte licee timișorene, 16 firme, cât și trei asociații ale mediului de afaceri.

Obiectivele proiectului:Dezvoltarea Consorțiului Regional pentru Învățământ Dual VEST Timișoara cu rolul de a contribui la dezvoltarea învățământului dual, cu rute complete, pentru calificări cerute pe piața muncii și centru de expertiză pentru implementarea reformelor naționale din domeniul educației și formării profesionale prin învățământul dual.

Codul proiectului:32 (cod e-PNRR)

Valoare totală proiect: 168,345,938.75 Lei, din care valoare eligibilă 103,504,836.00 Lei și TVA eligibil 19,018,018.84 Lei

Termenul de finalizare:30.06.2026

Obiective generale

  • Dezvoltarea Consorțiului Regional pentru Învățământ Dual VEST Timișoara cu rolul de a contribui la dezvoltarea învățământului dual, cu rute complete, pentru calificări cerute pe piața muncii și centru de expertiză pentru implementarea reformelor naționale din domeniul educației și formării profesionale prin învățământul dual.
  • Dezvoltarea, operaționalizarea și dotarea unui campus profesional integrat în municipiul Timișoara dedicat pregătirii elevilor și studenților în cadrul rutelor profesionale integrate complete în regim dual ce va deservi întreaga regiune de Vest a României.

 
Obiective specifice

  • Asigurarea pregătirii profesionale de calitate într-o rută integrată completă în regim dual pentru minim 250 de elevi, din care minim 50 provin din medii defavorizate, prin programe de formare cu nivele de baza (ICED 3-5).
  • Asigurarea pregătirii profesionale de calitate într-o rută integrată completă în regim dual, prin programe noi de studii avansate (ISCED 6-8) realizate în parteneriat cu operatorii economici pentru minim 150 de studenți, din care minim 50 provin din medii defavorizate.
  • Proiectarea, construcția și operaționalizarea unui campusului regional profesional integrat în municipiul Timișoara dedicat pregătirii elevilor și studenților rutelor profesionale integrate complete în regim dual ce va deservi întreaga regiune de Vest a României.
  • Dezvoltarea, autorizarea, acreditarea și operaționalizarea a minim 4 programe noi de studii universitare în rută duală la nivelul celor 3 universități partenere.
  • Dezvoltarea a minim 3 calificări noi, sau revizuite în parteneriat cu operatorii economici având în vedere nevoile de resurse umane specializate pe piața forței de muncă și pregătirea pentru profesiile viitorului.
  • Dezvoltarea unor module de formare și pregătirea a minim 5 coordonatori de practică pentru a derula activități în ruta duală.
  • Dezvoltarea unor module de formare și pregătirea a minim 5 tutori de practică, angajați ai operatorilor economici, sau ai altor entități partenere pentru a derula activități în ruta duală.
  • Dezvoltarea unor module de formare și pregătirea a minim 30 de persoane din cadrul comunității academice din unitățile de învățământ preuniversitar și superior pentru a derula activități în ruta duală.
  • Dezvoltarea de ateliere și laboratoare de practică digitalizate pentru pregătirea elevilor și studenților în vederea dobândirii de competențe în ruta duală completă.
  • Dezvoltarea de soluții și metode de lucru inovatoare pentru ruta duală completă pentru dezvoltarea competențelor digitale și tranziția la o economie ecologică.
  • Dezvoltarea și co-crearea de soluții și metode de lucru specifice, sprijin financiar, incluziv prin module specifice în cadrul procesului de formare a coordonatorilor, tutorilor, personalului didactic pentru elevii și studenții expuși riscului de performanță scăzută, marginalizare și excludere și care prevăd promovarea diversității, incluziunii și echității unui proces educațional de calitate.